Maandag verscheen in de redactie postbus een bericht met de titel: PBXcomplete lanceert gratis zakelijke Voip telefooncentrale dienst.
Er staat onder andere in: Speciaal voor ZZP-ers, startups en kleine ondernemingen heeft PBXcomplete een gratis Voip telefooncentrale dienst op de markt gebracht. Het geeft deze ondernemers een professionelere uitstraling door een vast telefoonnummer te kunnen communiceren naar potentiële klanten. Daarnaast is de bereikbaarheid zelf flexibel in te stellen en kan er overal gebeld worden met een app op de mobiele telefoon of via de PC.
“Het is al langer mogelijk voor kleine ondernemingen om een vast nummer te koppelen aan een mobiel nummer. Maar wij gaan een stap verder en geven volledige telefooncentrale functionaliteit inclusief keuzemenu’s, flexibele doorschakelingen, gesloten- en vakantie meldingen en meer. Voor 3 gebruikers is dit bij ons volledig gratis met een kleine maandelijkse belbundel inbegrepen”, vertelt Steve Karnadi, directeur bij PBXcomplete.
[…]
Met deze primeur in de zakelijke telecomwereld verwacht PBXcomplete marktaandeel af te kunnen snoepen van de overige telecom- en Voip providers. Het Rotterdamse bedrijf zegt met deze nieuwe dienst nu voor elke bedrijfsgrootte een passende en voordelige telefonie oplossing te hebben.
[…..]
Gratis? Een PBX voor Nix? Kan dat en zo ja hoe dan? Dus er gaat een mail naar de afzender met de volgende korte inhoud: “Er is toch nooit iets gratis ?’
Daarop is het volgende antwoord gekomen: “Ja, dat zeg ik ook altijd, maar in dit geval toch wel. We hebben wel de hoop dat deze klanten een keer upgraden naar ons betaalde abonnement omdat ze bv meer belminuten nodig hebben of dat ze betaalde support nodig hebben. Maar als dat niet nodig is, dan is dit gratis abonnement echt gewoon gratis. We konden kiezen om nog meer te gaan betalen voor dure kliks bij Google Ads of deze actie. Dit vonden we leuker.“
Op de redactie zijn de meningen verdeeld over deze actie en de kans op succes. Iets gratis weggeven is het makkelijkste dat er is. Upselling van “gratis” naar betaald is iets waar al heel veel bedrijven de tanden op hebben stukgebeten. Vanuit het verleden is ook bekend dat het concept “gratis” het makkelijk te kopiëren is. Maar wie weet valt dat allemaal wel mee. over een paar maanden zal er nog eens naar worden gekeken.